dossier: informatieborden

Jarenlang maakte de gemeente Zierikzee en later Schouwen-Duiveland gebruik van deze informatieborden aan de rand van de stad. Een beetje oubollig, een beetje vies en een beetje amateuristisch zagen ze eruit.

Daarom is stichting Zierikzee-Monumentenstad vanaf 29 augustus 2012 via twitter en via e-mail de gemeente Schouwen-Duiveland gevraagd deze borden te vervangen in eigentijdse digitale informatieborden en aangeboden de informatievoorziening hiervan in beheer te nemen. Ook is dit door ons via sociale media aan enkele raadsleden voorgesteld. Helaas hebben wij hierop geen reactie mogen ontvangen.

Medio november 2015 zijn twee eigentijdse digitale informatieborden (Laan van St. Hilaire en Businesspark) in gebruik genomen. Op een later tijdstip, juni 2016, werd een derde informatiezuil geplaatst worden op het Havenpark/Havenplein.


Tijdens voorbereidingsgesprekken is Zierikzee-Monumentenstad door de gemeente gevraagd om de evenementen op de borden te plaatsten. Ondernemersclub OVO het latere InZzee zou de acquisitie (betaalde advertenties) voor haar rekening nemen. Kort voor plaatsing van de borden heeft OVO deze opdracht aan de gemeente teruggegeven onder de vermelding dat dit niet paste binnen hun doelstelling. Vervolgens werd de acquisitie door de leverancier Visitpoint overgenomen.


Zierikzee-Monumentenstad tekent met de gemeente een contract van 3 jaar waarin is afgesproken dat Zierikzee-Monumentenstad per kwartaal minimaal 75 evenementen op de borden zal plaatsen. Voor het werk; contact met externen, geschikt maken van foto's en of sheets, het daadwerkelijk plaatsen en verwijderen van de sheets werd door de gemeente een tegemoetkoming betaald.

Er zijn 20 sheets beschikbaar voor betaalde advertenties, 10 voor gratis vermelding van evenementen in Zierikzee en 2 voor informatiedoeleinden van de gemeente. Van deze laatste mogelijkheid werd overigens door de gemeente nauwelijks gebruik gemaakt.


09-01-2020:

Zierikzee-Monumentenstad ontvangt meldingen van adverteerders dat zij geen contact meer kunnen krijgen met Visitpoint.

In overleg met de gemeente neemt Zierikzee-Monumentenstad het plaatsen van advertenties over nu Visitpoint inderdaad failliet is. De gemeente geeft aan dat dit tegen een meerprijs gedaan kan worden, maar Zierikzee-Monumentenstad maakt hier geen gebruik van.


17-01-2020:

E-mail van de gemeente:

Afgelopen dinsdag heeft het college van BenW ingestemd met het advies over de digitale borden. Dit betekent dat ik het bedrijf Web & App Easy opdracht heb gegeven om de software in orde te maken. Zij zouden graag alle huidige dia’s ontvangen. Ik heb dit gevraagd aan mijn collega Toon Wandel, maar hij heeft niet voldoend rechten.

Zou jij ons hiermee kunnen helpen? Ook heeft het college ingestemd om een pitch uit te zetten voor de advertentie acquisitie. Deze oproep staat ook op onze website en in de gemeenterubriek van de Wereldregio. Mocht jij nog geïnteresseerde weten, voel je dan zeker vrij om ze hierop te wijzen. 


03-03-2020:

E-mail van App & Easy:

Zoals jullie wellicht reeds weten hebben wij voor de LED Schermen in Zierikzee, na faillissement van Visitpoint, een oplossing ontwikkeld voor het aansturen van de schermen.

Deze oplossing is momenteel in de laatste fase van ontwikkeling; de testfase.

Momenteel worden de slides verzameld welke op de schermen moeten draaien, waarna wij de presentatie in elkaar zetten en de computers in de schermen zullen vervangen.

 

Tijdens de laatste testfase, waar we ons momenteel in bevinden, wordt er ook een simpele handleiding geschreven hoe de slides te plaatsen en aan te passen. Deze komt spoedig jullie kant op, waarna ik dit graag nog even telefonisch toelicht.


05-03-2020:

E-mail aan App & Easy:

Bedankt voor de informatie en fijn dat er een oplossing is voor de aansturen van de borden.


07-04-2020:

Gemeente geeft aan dat LifeDesign/Wereldregio zover is om de acquisitie voor de advertenties op te gaan pakken en dat zij hiervoor hard aan de slag zijn om alles voor te bereiden.

Er is met Life Design afgesproken om per maand te bekijken hoe het gaat, omdat de wereld van nu niet meer dezelfde is als drie maanden geleden.


22-06-2020:

LifeDesign geeft aan dat zij na een periode van onderzoek, technisch overleg en verkoop zover zijn om daadwerkelijk de overstap te kunnen maken.

Met hun uitgeverij 'JevanHet' (waaronder WereldRegio valt) nemen zij onder de naam EXZI de acquisitie over, de techniek wordt verzorgd door App&Web Easy uit Renesse. Binnen het nieuwe CMS is er een format voor de aankondiging van evenementen, waarbinnen zij ons content plaatsen.

Life Design ontvangt de aankondigingen (naam evenement, locatie en datum) per mail om deze te kunnen verwerken in het CMS en te kunnen uploaden. Deze moeten dan donderdag vóór 10.00 uur worden aangeleverd via info@wereldregio.nl voor plaatsing in de daaropvolgende week.


Geantwoord dat wij met verbazing kennis hebben genomen van de inhoud van hun e-mail  af waarom wordt afgeweken van de door ons met de gemeente gemaakte afspraken.


25-06-2020:

Op 25 juni 2020 de gemeente in kennis gesteld van het bericht van LifeDesign en de vraag gesteld waarom er wordt afgeweken van de door ons met de gemeente gemaakte afspraken.


08-07-2020:

Naar aanleiding van 'ruis op de lijn' is er een gesprek geweest met de gemeente, Life Design en Zierikzee-Monumentenstad. Hierbij hebben wij onze zorg uitgesproken mbt de actualiteit van evenementen op de borden wanneer er slechts 1x per week kan worden aangeleverd en geplaatst. Maar ook ons onbegrip geuit waarom Zierikzee-Monumentenstad niet zelf de evenementen op de borden kan plaatsen. Dit heeft immers 3 jaar naar volle tevredenheid van alle partijen plaatsgevonden.

Life Design geeft aan dat de evenementen in een speciaal template komen gekoppeld aan het CMS systeem waarin Zierikzee-Monumentenstad geen toegang heeft. Het is dan onmogelijk voor Zierikzee-Monumentenstad om zelf evenementen te plaatsen.


09-07-2020:

Life Design vult aan dat wat betreft het aanleveren van de evenementen, deze donderdagochtend (of wanneer het nodig is i.v.m. actualiteit) willen sturen naar: dat cynthia@wereldregio.nl. Life Design houdt evenementen via dit e-mailadres dan (in tegenstelling tot het algemene info-adres) extra scherp in de gaten voor plaatsing.


17-07-2020:

Na evenementen te hebben aangeleverd, zijn er slechts enkelen geplaatst en geeft Life Design aan niet alle activiteiten te kunnen meenemen (met name de SMWO-activiteiten). Life Design zegt dit te hebben gecommuniceerd met de gemeente.

Hierop heeft Zierikzee-Monumentenstad aangegeven dat er voldoende ruimte is (10 stuks) om die SMWO evenementen kwijt te kunnen, maar dat de geplaatste evenementen niet 'uit de verf' komen qua kleur en tekst(grootte)


Life Design geeft aan dat zij dat ook vindt gelijk en dat zij er nog eens goed naar moeten kijken. Het is volgens hen lastig, dat binnen het huidige CMS en het evenementen-template (los van de kleur en foto’s) er weinig mogelijkheden zijn. Er moet nieuw format gemaakt worden, dat weer veel werk vergt bij het uploaden in het systeem. Life Design gaat onderzoeken hoe zij e.e.a. beter zichtbaar kunnen maken en toch efficiënt van het CMS gebruik kunnen maken.
De activiteiten passen nu niet in het template, het aantal tekens is nu ook nog eens beperkt namelijk en bovendien willen we de borden graag voor evenementen blijven aanbieden en niet ook dit soort
activiteiten vermelden. Een workshop past hier bijvoorbeeld niet.

Maar zij vinden het voornaamste dat ze eerst gaan kijken naar een goede lay-out. Ze gaan hiermee aan de slag.


Tevens maakt LifeDesign de aanleverspecificatie openbaar en laat "Zierikzee-Monumentenstad" als aanleveradres voor evenementen hieruit weg, waaruit blijkt dat zij alles naar zich toe trekken. Dit aangegeven bij de gemeente die aangeeft dit maar met Life Design te bepreken.


17-08-2020:

De gemeente stuurt een nieuw contract ter ondertekening.


07-09-2020:

Contact opgenomen met Life Design met de vraag hoever het staat met de aanpassing van de lay-out/format voor de evenementensheet. Er is immers nog niets veranderd in de slechte weergave van evenementen op de borden.


09-09-2020:

Antwoord ontvangen van Life Design: "Om eerlijk te zijn is er op dit moment nog geen ander template voor de evenementen beschikbaar, dit komt voornamelijk omdat er andere prioriteiten waren binnen de Uitgeverij. Wij houden je op de hoogte van de voortgang."


14-09-2020:

Geantwoord aan Life Design: "Jammer om dit te horen. Ik ging er juist vanuit dat jullie actief op zoek zouden gaan naar een oplossing voor de slechte weergave van de evenementen, waarvoor de borden in eerste instantie zijn bedoeld. Na een stroeve start moet ik zeggen dat ik bij het vervolg van onze samenwerking,  en ik zeg het maar zoals ik het voel, niet echt het ‘Zwitser leven gevoel’ heb.

Eerst las ik de door jullie opgemaakte advertentie... Mij viel op dat deze advertentie puur gericht is op Life Design. Ook voor wat betreft het aanmelden van evenementen. Op het tweede blad  (wat niet echt deel uitmaakt van de advertentie) wordt Zierikzee-Monumentenstad kort genoemd.

Dan is het mij opgevallen dat het dagen duurt voordat de door mij gemailde evenementen op de borden verschijnen. Soms werden ze niet eens vermeld. Hierdoor krijg ik de indruk dat jullie zelf bepalen wat jullie wel en niet op de borden vermeld willen zien. Dit is niet zo afgesproken.

Bij aanvang hebben jullie aangegeven dat evenementen alleen in een speciaal daarvoor gemaakt template konden worden vermeld. Tot mijn verbazing zag ik dat dit bij de Open Monumentendag niet het geval was. Dat betekent dat evenementen dus ook kunnen worden weergegeven zoals dat voorheen door mij gebruikelijk was.

Inmiddels heb ik contact gehad met Kevin Landsbergen. Hij gaf aan dat hij (nog) niet wist van het probleem van de slechte weergave van de evenementen en ook niet door jullie hierover was benaderd. Hij begreep ook niet zo goed waarom ik niet zelf de vermelding op de borden deed omdat dit zeer gemakkelijk te doen was. (Zoals dat door Kevin en mij al in maart was besproken) Jullie opmerking dat het voor mij onmogelijk was om de borden te vullen omdat jullie werken met een speciaal programma waar ik niet in kan of gebruik van kan maken is dus onzin.

Door zijn reactie en bovenstaande  krijg ik sterk de indruk dat jullie het beheer van de borden (inclusief vermelding van evenementen) in eigen hand willen houden en dat voelt alsof ik na 3 jaar op een zijspoor ben gezet.

Hoe gaan we verder?


18-09-2020:
Bericht ontvangen van Life Design: Jammer om te horen dat je dat gevoel hebt.

Zoals eerder besproken en toegelicht, ook door Paula in onze studio, hebben wij afspraken gemaakt met de gemeente Schouen-Duiveland ten aanzien van de acquisitie van de digitale borden. Of eigenlijk: er was een pitch uitgeschreven waarop eerdere partijen konden reageren en de gemeente koos voor het plan van Life design. Onderdeel van het voorstel is dat we evenementen plaatsen in een eenduidig format, dat binnen het nieuwe CMS aan de borden is gekoppeld. Keven heeft daar een
voorstel voor gedaan en dat gebruiken we, zo goed en kwaad als dat gaat. De afspraak is dat hierin geen commerciële evenementen worden opgenomen. Een andere afspraak, die ook gecommuniceerd is, is dat Life design als enige toegang heeft tot het CMS aangezien hier ons businessmodel aan gekoppeld is. Zoals aangegeven is er in principe een vast moment waarop we de evenementen uploaden, we proberen echter rekening te houden met de actualiteit. En de kwaliteit.

Eerder heb ik je aangegeven dat we graag kijken hoe we het huidige template voor evenementen duidelijker kunnen weergeven. Dat is nog steeds zo, want hiermee gaat ook de kwaliteit voor onszelf omhoog, maar hier hebben we op dit moment nog geen oplossing voor. Voor de Open Monumentendag hebben we overigens een advertentie opgemaakt. Zoals aangegeven, willen we voor jouzelf ook graag een advertentie opnemen! Lever deze gerust aan!



18-09-2020: Geantwoord aan Life Design:

"Ja, dat heb je me toen uitgebreid uitgelegd. Maar het probleem van alleen de donderdag aanleveren hebben we toen ook besproken. Ik heb toen ook aangegeven dat ik dan de actualiteit mis. Jij hebt in dat gesprek toegezegd wat vaker de aangeleverde evenementen op de borden te vermelden.

Feit is nu dat er dagen overheen gaan of dat evenementen helemaal niet op de borden verschijnen.

Daar baal ik van want ik maak ook afspraken met de organisatie van deze evenementen. Ik krijg daar ook kritiek op en moet telkens naar jullie verwijzen.

 

Verder heeft Kevin mij aangeboden om samen te kijken hoe de evenementen kunnen worden vermeld om aan mijn wensen tegemoet te komen. Jullie kunnen volgens hem maar beperkte veranderingen brengen en hij heeft daarin meer mogelijkheden.

Ook het inladen van deze evenementen zou ik volgens hem ook gewoon kunnen doen, ik zie daarin dus het probleem niet.

 

Ik zal deze mailwisseling doorsturen naar Paula en haar een voorstel doen.

Ik kom hierop terug.


18-09-2020: E-mail aan de gemeente:

Graag wil ik je op de hoogte stellen van onderstaande (hier bovenstaande) mailwisseling met LifeDesign.

 

Mijn voorstel is:

- Ik ga samen met Kevin om de tafel voor een nieuw format voor de evenementen.

- Ik zet de evenementen zelf op de borden.

 

Ik heb voor wat betreft de vermelding van evenementen (samenwerking) geen vertrouwen meer in LifeDesign. Ik heb in de afgelopen (3) jaren niet zoveel ergernis en irritatie mbt die borden ondervonden als nu met LifeDesign in deze afgelopen weken/maanden.

 

Mocht dit niet mogelijk zijn dan zal ik geen nieuw contract meer tekenen.



24-09-2020: E-mail van de gemeente:

k heb je e-mail in goede orde ontvangen. Ik vind het jammer om te lezen dat de samenwerking met Life Design zo moeizaam verloopt. Na ons overleg had ik er echt vertrouwen in dat we een goede samenwerking konden aangaan. De situatie t.o.v. een paar jaar geleden met Visitpoint is natuurlijk verandert. Wij hadden begin dit jaar weinig keus als een partij zoeken die de borden voor ons op een commerciële manier kan exploiteren, zodat wij hier inkomsten uit ontvangen. Life Design heeft deze pitch gewonnen. Zij hebben duidelijk aan ons aangegeven dat ze er alleen aan wilde beginnen als alleen zij de inlogcodes van de borden kregen. Zij zijn immers een commerciële partij die een bepaald verdienmodel hieraan hebben gekoppeld. Hier hebben wij mee ingestemd. Wij hebben als gemeente uiteraard ook een inlogcode, maar alleen voor eventuele noodmeldingen.

 

Ik zou graag van jou willen weten of je nog bereid bent om ons contract voort te zetten. Als het voor jou enkel ergernis/irritatie oplevert, dan kan ik mij voorstellen dat je er misschien liever mee stopt. In dat geval kan Life Design de evenementen over nemen. Wij zien uiteraard wel jouw toegevoegde waarde in dit geheel. Je hebt altijd constructief meegedacht en je hebt een groot netwerk. De organisaties weten jou hiervoor te vinden. Mocht jij bereid zijn om de samenwerking voor te zetten, dan wil ik voorstellen dat we wederom met elkaar om tafel gaan. Er moet toch een manier te vinden zijn waarop we ons allemaal prettig voelen in deze samenwerking.

Ik hoor graag hoe jij hierin staat.



24-09-2020: E-mail aan de gemeente:

Bedankt voor het compliment. Ik heb onze samenwerking altijd als zeer prettig ervaren en zou deze samenwerking ook heel graag willen voortzetten. Ik heb duidelijk gemaakt waar ik tegenaan loop en mijn voorstel is bekend.

Ik ben benieuwd jullie voorstel waarin Life Design ruimte biedt aan Zierikzee-Monumentenstad. Hierna kunnen we zien of een vervolggesprek zinvol is.

De evenementen staan mijns inziens los van de commerciële advertenties. Ik heb in de afgelopen 3 jaar bewezen dat ik geen misbruik maak van de borden en er ook geen onzin opzet. Verder heb ik per kwartaal meer dan 75 evenementen geplaatst. Mij is ook duidelijk geworden dat ik met een inlogcode nog steeds jpg's kan toevoegen zoals dat al 3 jaar het geval is geweest. 

Het zou erg fijn zijn als Life Design, ondanks het contract met jullie, mij het vertrouwen gunt om zelf de borden actueel te vullen met evenementen.



28-10-2020:

E-mail van de gemeente:

Wij hebben telefonisch met elkaar gesproken over de digitale borden. Zoals beloofd heb ik vervolgens ook met Life Design gesproken. Dit met als doel om te bekijken of we nog eenmaal om de tafel kunnen om de samenwerking vlot te trekken. Zowel jij als Janita hebben aangegeven dat ze hiervoor openstaan. Hier ben ik blij om.

 

Jij was in ons laatste gesprek duidelijk dat je wel verwacht dat er tijdens een eventueel gesprek vanuit de kant van Life Design een oplossing geboden wordt. Dit heb ik ook bij hen gepolst, maar die ruimte hebben zij op dit moment niet. Zoals ik eerder aangaf is het gebruik van de digitale borden verandert toen Visitpoint failliet ging. Omdat wij als gemeente met een groot financieel tekort blijven zitten op dit project, hebben wij een pitch uitgeschreven. Life Design heeft deze gewonnen. Inmiddels is de wereld, door Corona, sterk verandert. Het verkopen van de advertenties blijft achter. Dit geeft Life Design niet de ruimte om nu veel in de borden te investeren, zoals bijvoorbeeld nieuwe templates. Dat is jammer, maar vind ik wel begrijpelijk. Verder zijn wij er als gemeente mee akkoord gegaan dat alleen Life Design in de borden kan inloggen. Dit is een gegeven in het contract.

 

Met deze kennis betwijfel ik of het zin heeft om met elkaar om tafel te gaan. Ik wil jou namelijk niet vooraf het idee geven dat Life Design een oplossing biedt, terwijl ze hebben aangegeven hier niet aan te kunnen voldoen. Ik wil daarom bij jou de vraag neerleggen of het zin heeft dat ik een gesprek arrangeer. Zo ja, dan zal ik een en ander in gang zetten. Zo niet, dan begrijp ik dat ook. In dat geval wil ik je heel hartelijk danken voor jou enthousiasme en commitment in de afgelopen jaren, maar dan verwacht ik niet dat het zinvol is om samen nog een contract af te sluiten.

 

Ik hoor graag hoe je hierover denkt.



28-10-2020:

Bedankt voor je terugkoppeling.

Voor mij zijn er eigenlijk twee opties:

1. Zierikzee-Monumentenstad heeft de regie over de evenementen op de borden

2. Zierikzee-Monumentenstad heeft niet de regie over de evenementen op de borden.

 

Jouw antwoord is duidelijk en dus blijft optie 2 over.

 

In die optie kan ik Life Design nog steeds wekelijks voorzien van een lijst met actuele evenementen waaruit ze zelf een selectie maken van wat er op de borden verschijnt en kan dit in een contract met de gemeente worden vastgelegd. 

Ik neem aan dat Life Design zelf niet actief op zoek gaat naar evenementen.

Het zou erg jammer zijn als er vanaf dat moment veel minder of geen evenementen meer op de borden verschijnen en dat de borden nu meer specifiek reclameborden gaan worden.

 

Ik ben benieuwd wat je van dit voorstel vindt.



28-10-2020:

E-mail van de gemeente:

Het klopt inderdaad dat het niet mogelijk is om de regie over de evenementen op de borden te houden. Het zou voor ons nog steeds van toegevoegde waarde zijn als jij de evenementen aan blijft dragen, zoals je zelf voorstelt. Veel partijen weten jou hiervoor te vinden. Zal ik een voorstel doen voor een overeenkomst?


29-10-2020:

E-mail aan de gemeente:

ja hoor, dat is goed.


22-11-2020:

E-mail van de gemeente:

Hierbij het contract. Ik heb de geel gearceerde tekst aangepast. Ik heb de aantallen weggehaald en de regie bij Life Design gelegd.

Ik hoor graag van je.


24-11-2020:

E-mail van de gemeente:

Ik heb vorige week de overeenkomst naar mijn collega's van Juridische zaken verstuurd. Zij kijken op dit moment naar de aanpassingen die gedaan moeten worden.

Ik hoop daar deze week een antwoord op te ontvangen. Dan zal ik deze naast jouw versie leggen en dan hoor je ervan.


10-12-2020:

Onze afdeling juridische zaken had het erg druk, maar hebben inmiddels naar de overeenkomst kunnen kijken. In de bijlage tref je het concept aan. Ik hoor graag of jij je hierin kunt vinden.


17-12-2020: E-mail an de gemeente
Wat mij betreft is de tekst prima.



02-02-2021: E-mail aan Life Design:

Het heeft even geduurd maar ik ben met de gemeente tot overeenstemming gekomen mbt de evenementen op de digitale borden.


Organisatoren kunnen een evenement laten plaatsen op de digitale borden. Zij moeten dit evenement doorgeven via info@Zierikzee-Monumentenstad.nl. Life Design/Wereldregio is verantwoordelijk voor het plaatsen van de evenementen op de digitale borden.

  1. Er kunnen enkel evenementen worden geplaatst die in Zierikzee plaatshebben.
  2. Een evenement wordt vanaf 14 dagen voor aanvang van het evenement t/m de dag van het evenement op de borden geplaatst.
  3. In verband met de korte leesduur op de slide vermelden:
  • Naam evenement/workshop/activiteit
  • Plaats evenement
  • Datum en tijdstip
  • Zierikzee-Monumentenstad.nl (het adres waar evenementen zijn terug te vinden)

Indien geen geschikte achtergrondfoto, dan enkel de tekst.

Om jullie op de hoogte te houden van alle actuele activiteiten zal ik jullie wekelijks de link naar een lijst met evenementen en expositie's sturen zodat jullie ook al vooruit kunnen werken om evenementen in te voeren.

www.Zierikzee-Monumentenstad.nl/evenementen
www.Zierikzee-Monumentenstad.nl/expostie
  • Exposities worden 14 dagen op de borden vermeld. Vaak vanaf een week voor de opening.
  • Evenementen (eventueel met afbeelding) die mij kort van tevoren worden gemaild zal ik apart naar jullie mailen.
  • Organisatoren die een betaalde vermelding willen hebben zal ik naar jullie doorverwijzen.



Geantwoord door Life Design:

Dankjewel voor je mail!

Goed om te vernemen dat je met de gemeente tot overeenstemming bent gekomen.


Zoals afgesproken zijn wij verantwoordelijk voor het plaatsen van de aangeleverde evenementen en hanteren we daarbij de eerder gecommuniceerde voorwaarden;

• evenementen van algemene en maatschappelijke organisaties kunnen vóór donderdag 10.00 uur worden aangeleverd, na goedkeuring door de redactie volgt plaatsing 

• evenementen van commerciële aard worden niet (gratis) geplaatst


Het is fijn wanneer je ons wekelijk jouw input stuurt, dan kunnen we inderdaad indien nodig e.e.a. inplannen. 

Wanneer er vragen zijn, bel of mail ons gerust, op onze beurt nemen wij bij onduidelijkheden contact op met jou.


We kijken uit naar een prettige samenwerking.


03-02-2021:

Vanaf 3 februari is Zierikzee-Monumentenstad gestart met het wekelijks aanleveren van aanleverlijsten van evenementen.


11-03-2021:

Gesprek met de gemeente

- veel werk in aanleverlijsten terwijl Life design er niets mee doet.

- er verschijnen geen evenementen of activiteiten meer op de borden

- voorgesteld om Life Design te verwijzen naar de evenementenkalender op one website zodat zij zelf kunnen bepalen welke activiteiten of evenementen zij interessant vinden.


14-03-2021:

E-mail gestuurd aan Life Design:

"Donderdag jl heb ik in een gesprek met de gemeente afgesproken dat ik in vervolg geen afzonderlijke evenementen meer aan jullie doormail, maar dat ik verwijs naar de evenementenkalender. Ik heb 4 nieuwe evenementen toegevoegd.

Meer informatie over details:

www.Zierikzee-Monumentenstad.nl/evenementen

www.Zierikzee-Monumentenstad.nl/expositie


25-03-2021: E-mail gestuurd aan Life Design:

Ik heb nieuwe evenementen toegevoegd aan zowel de evenementenkalender als expositiekalender.

Kunnen jullie mij eens aangeven wat jullie "relevante evenementen" vinden, want tot nu toe hebben jullie geen enkel evenement geplaatst van de evenementen die ik heb doorgegeven. Enkel de timmerclub is geplaatst, maar die ik nooit doorgegeven en staat ook niet in mijn agenda.

Graag hoor ik van jullie.

Meer informatie over details:

www.Zierikzee-Monumentenstad.nl/evenementen

www.Zierikzee-Monumentenstad.nl/expositie


26-03-2021: E-mail ontvangen van Life Design:

Nu zijn het vooral activiteiten en geen evenementen op de kalender.

We willen zelf ook graag meer informatie dan alleen advertenties op de borden maar het moet dan bijvoorbeeld wel iets voor een grotere doelgroep zijn, en ook goed aanspreken als je langs de borden rijdt. Een uitgebreide tekst over bijvoorbeeld een workshop komt niet goed over, en is ook geen evenement. 

We checken de kalender regelmatig en we krijgen uiteraard bij Wereldregio ook veel informatie aangeleverd voor de agenda, ook dan kijken we ook of er iets bij staat dat op de borden geplaatst kan worden. 

En er zijn bedrijven en organisaties die met hun evenement/activiteit betaald bij ons (gaan) adverteren in de krant, in LeukSD of op de ExZi-borden dus dat wordt dan niet gratis geplaatst vanuit de kalender.

We hebben de activiteiten van 4SD wat algemener genomen, er is niet veel ruimte voor details op de borden. Maar zeker voor kinderen/jeugd is het nu wel leuk om te weten dat er iets te doen is.

Met Fun Kids zien ze gelijk alle activiteiten bij 4SD. 

Hopelijk kunnen er snel weer wat grotere evenementen georganiseerd worden.


29-07-2021:

Op dinsdag 25 juli 2021 telefonisch contact gehad met de gemeente. Aangeven dat er geen evenement-vermeldingen meer verschijnen op de borden ondanks het feit dat evenementen toch doorgegeven worden aan Life Design.

De gemeente zegt dit ook te zijn opgevallen en hier ook niet tevreden over is.


artikel geplaatst: 29-08-2012

laatst gewijzigd: 10-07-2021