Digitale dienstverlening nog niet klachtenvrij

Steeds meer mensen weten het digitale loket van de gemeente te vinden, maar niet iedereen is even gelukkig met deze eigentijdse dienstverlening. Vooral het digitaal maken van afspraken met een DigiD wordt als ‘vervelend’ ervaren. Dat blijkt uit navraag bij de gemeente, die sinds begin juni inmiddels meer dan 4040 digitale aanvragen binnen heeft gekregen. De top 5 aangevraagde producten en/of diensten zijn 1758 voor een afspraak, 1110 voor paspoort of ID, 521 voor rijbewijs, 333 voor meldingen servicelijn en 160 voor uittreksels burgerzaken. Voor wat betreft het gebruik van de DigiD voor het maken van een afspraak. Dat is binnenkort niet meer nodig. Een woordvoeder van de gemeente erkent dat er klachten zijn. ,,Uiteraard komen er wel klachten binnen, maar de meeste daarvan zijn snel op te lossen en betreffen de gebruikelijke (en ook wel verwachte) aanloopprobleempjes. Zoals een niet goed werkend formulier (een veld wat niet ingevuld kan worden, etcetera).” (bron: WereldRegio)

11 augustus 2017
zierikzee
nieuws 2017 augustus, WereldRegio, Gemeente Schouwen-Duiveland, website

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.